Leveransvillkor

Leveranstid

Normal leveranstid är 4-6 vardagar, förutsatt att varan finns i lager. Andrashoppen reserverar sig för försenad leverans om vi inte fått leveranstiden från vår leverantör bekräftad. Andrashoppen ansvarar inte för skador/förseningar orsakade av händelser utom företagets kontroll såsom strejk, naturkatastrofer, krig etc.


Vid leverans debiteras en fraktavgift på f n 150:- inkl moms

Pris
"Uppenbara prisfel"
Andrashoppen förbehåller sig rätten att annulera ordrar då ett "uppenbart" prisfel inträffat.
Ett uppenbart prisfel defineras på så sätt att priset på en vara skiljer sig märkbart från det normalt förväntade/aktuella marknadspriset.
I dessa fall skiljer sig priset så markant från det verkliga priset att kunden bör förstå att priset är felaktigt.

Betalning

De betalningsmetoder som finns tillgängliga i vår webbutik är Visa, MasterCard, Avarda Faktura, Avarda Konto, Klarna Faktura och Klarna Konto.

Paketspårning


Andrashoppen använder Postnord för sina leveranser. Du kan därför använda dig av Postnords egen tjänst för spårning av försändelser. När du beställer varor från Andrashoppen får du automatiskt en sändningsbekräftelse via e-mail när varorna skickas från vårt lager. På denna bekräftelse står det ett försändelsenummer. För att söka på numret går du in på www.postnord.se
Du kan också använda ditt kundkonto för att se statusen på din beställning. Logga in med ditt användarnamn och lösenord. När du är inloggad går du till kundcenter-fliken-orderhistorik. Där kan du söka på din order.

Frågor om din leverans

Om det saknas något eller om du fått fel vara i förhållande till din beställning så ska du kontakta vår kundsupport via e-post på adress: kundsupport@andrashoppen.se
Vi kommer då att undersöka vad som har hänt för att korrigera eventuella fel. Kom ihåg att uppge kundnummer, ordernummer och ditt telefonnummer.

Transportskada

Om en produkt blivit transportskadad så ska du ta vara på emballaget och produkten, kontakta Postnord för att visa upp dem, där bör du även fylla i en skadeanmälan. Varorna skickas då av Postnord tillbaka till oss tillsammans med din skadeanmälan. Detta görs för att nya varor ska kunna skickas till dig från Andrashoppen.

14 dagars ångerätt vid köp i webbshopen

Vid köp via Andrashoppens webshop har du som kund alltid 14 dagars ångerrätt som räknas fr.o.m den dagen som du mottagit varan/hämtat ut den från ett postombud. Du behöver aldrig ange orsak till varför du ångrar ditt köp utan kontakta oss enligt nedan så hjälper vi dig.

Vid distansavtal har du inte ångerrätt om:

· varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
· förseglingen brutits på ljud- eller bildupptagningar eller datorprogram. Med försegling avses även teknisk plombering.

När du utnyttjar din ångerrätt
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
 
När du utnyttjar din ångerrätt ska du sända varan/varorna till Andrashoppen (kontakta först kundsupport@andrashoppen.se).
 
Om du väljer att avbeställa/använda din ångerrätt får du (kunden) stå för den ursprungliga leveransens fraktkostander. Kunden betalar alltså denna kostnad.

Det finns en standardiserad ångerblankett på konsumentverkets webplats, www.konsumentverket.se
Om du ångrar ditt köp så kan du använda denna standardiserade ångerblankett eller det går också bra att kontakta Andrashoppens kundsupport via e-post: kundsupport@andrashoppen.se
 
Återbetalningsskyldighet
Andrashoppen kommer, om du utnyttjat din ångerrätt, att betala tillbaka vad du har betalat snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot returvaran.
Om konsumenten utövar sin ångerrätt, ska konsumenten ersätta näringsidkaren (Andrashoppen) för;
en varas värdeminskning i den mån den beror på att konsumenten hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktioner.
 
När vi mottagit ditt meddelande om att du vill utnyttja din ångerrätt så kommer Andrashoppens kundsupport att mejla en adresslapp till dig som du ska fästa på paketet innan du skickar tillbaka det.
 
Om du har ytterligare frågor angående detta så kan du skicka e-post till: kundsupport@andrashoppen.se

 
Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.